Vrijdag 2 februari 2024

Toen we deze morgen wakker werden genoten we met z’n allen van een prachtig uitzicht. Er ligt wel nog wat sneeuw in Bach! Fantastisch gewoon!  

Na een lekker ontbijtje maakten we ons lunchpakket klaar en vertrokken we met de bus naar Elmen. Daar maakten we een klimmetje naar Stablalm met 443 hoogtemeters. Best wel een stevige wandeling. Maar…we deden dit met z’n allen. Knappe wandelaars hier! We speelden daarboven fijn in de sneeuw na onze boterhammetjes. Het begon warempel spontaan te sneeuwen! Al snel was het tijd om de afdaling in zetten.

Toen we terug in ons huisje aankwamen was het douchetijd. Deed dat deugd zeg! We hadden nog tijd voor een half uurtje kamerbezoekjes.

Dan stond een lekkere maaltijd op ons te wachten: een heerlijk soepje, wortelstoemp met kippenhaasjes en voor de veggies/halalleerlingen een groenteburger. Een slagroompuddinkje als dessert kon er ook nog bij!

Dan was het voor de eerste keer diplomauitreiking. We hebben al een sportiefste leerling, een attente leerling, een properste kamer, …

Als avondactiviteit stond de enige echte sneeuwschoolquiz op de agenda. De skiërs, De teletubbies , FC De slimmeriken en De knikkers namen het tegen elkaar op. Heel erg spannend!Wie de winnaars waren? Dat horen jullie bij thuiskomst!

Het was snel stil ten huize Breughel.

Bis morgen!

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit project ervaren onze leerlingen de gelijkenissen en verschillen tussen de verschillende levensbeschouwingen. Interlevensbeschouwelijke dialoog is geen dialoog over verschillen en gelijkenissen. Het is vanuit het verschil op zoek gaan naar datgene wat verbindend is. Naar aanleiding van dit project bezochten we in Sint-Gillis de kerk Sint-Egidiuskerk en in Sint-Niklaas het Huis van de Mens, de moskee Al-Houda en de Evangelische kerk. Onze leerlingen kregen uitleg omtrent de levensbeschouwing, de structuur en de functies van de levensbeschouwelijke ruimtes. Het was een zeer fijne en leerrijke ervaring voor onze leerlingen. Als afsluiter van ons samenwerkingsproject hebben de leerlingen het spel ‘De wereldvliegers’ gespeeld. Met dit spel kregen de leerlingen inzicht in de gelijkenissen en verschillen. En het maakte hen ook wegwijs in de diverse en multiculturele samenleving, waarin we de dag van vandaag in leven.
6de leerjaar
Fouzia El Moussaoui

ILC project ‘Wereldvliegers’

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit

Lees meer»