Donderdag 1 februari 2024

Na een veel te korte nacht stonden we deze morgen met valiezen, veel te grote handbagages en heel veel kriebels in de buik te wachten op de bus. Die was stipt op tijd. We zwaaiden de lieve thuisblijvertjes uit en dan …de bus op. We vatten de busrit aan, zonder betogingen en files!

In Moseltal hielden we een eerste sanitaire stop.Even de beentjes strekken en dan de bus weer op!

De boterhammen, sandwiches, spaghettibordjes, snoepzakjes en heerlijke koekjes gingen vlotjes naar binnen!

Een tweede stop hielden we in Gruibingen.Het was een vlotte rit omdat de chauffeurs elkaar afwisselden en zo arriveerden we om 19.45 uur in Bach. Ons huisje ziet er prachtig uit!

We merkten bij het binnenrijden van het dal heel weinig sneeuw. Ook in ons dorpje is er weinig wit te bespeuren. Maar Jeka speelt hier super op in en onze dagplanning zal er anders uitzien. We gaan nu om de dag een volledige skiën in Warth. Dus evenveel ski-uren en extra tijd op de wandel-en speeldagen! Dat wordt vast en zeker top!

De kamers zijn ruim, basic en bijna volledig ingepalmd. Na het uitpakken kregen we nog een lekkere puree met balletjes in tomatensaus. De halalvariant was kebab en de vegetariërs kregen vegetarische balletjes met gegrilde groenten. Dat smaakte heerlijk!

De eerste bladzijden van ons dagboek vulden we ook al aan.

En dan is het nu … slaaptijd!

Tot morgen!

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit project ervaren onze leerlingen de gelijkenissen en verschillen tussen de verschillende levensbeschouwingen. Interlevensbeschouwelijke dialoog is geen dialoog over verschillen en gelijkenissen. Het is vanuit het verschil op zoek gaan naar datgene wat verbindend is. Naar aanleiding van dit project bezochten we in Sint-Gillis de kerk Sint-Egidiuskerk en in Sint-Niklaas het Huis van de Mens, de moskee Al-Houda en de Evangelische kerk. Onze leerlingen kregen uitleg omtrent de levensbeschouwing, de structuur en de functies van de levensbeschouwelijke ruimtes. Het was een zeer fijne en leerrijke ervaring voor onze leerlingen. Als afsluiter van ons samenwerkingsproject hebben de leerlingen het spel ‘De wereldvliegers’ gespeeld. Met dit spel kregen de leerlingen inzicht in de gelijkenissen en verschillen. En het maakte hen ook wegwijs in de diverse en multiculturele samenleving, waarin we de dag van vandaag in leven.
6de leerjaar
Fouzia El Moussaoui

ILC project ‘Wereldvliegers’

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit

Lees meer»