Rollebolle…

Sportdag van de olifanten!

Vandaag, dinsdag, zijn we op sportdag geweest met de olifantenklas. Het was een ochtend vol beweging en plezier! We begonnen met een dansopwarming waarbij alle kleuters samen dansten. Daarna verspreidden de kleuters zich over verschillende speel- en beweeghoeken om te spelen en te sporten.

De kleuters konden zich uitleven bij de verschillende bewegingsposten. Bij de wieltjespost reden de kinderen op gocarts, loopfietsen, steps en driewielers. Er waren twee grote springkastelen waar waar de kleuters naar hartenlust konden springen, klimmen en klauteren. Op de andere beweegposten kon je met de ballen, grote bouwblokken en een parachute spelen. De kleuters bezochten via een doorschuifsysteem de veertien verschillende speelhoeken. De sportdag werd afgesloten met het Rollebollelied, een vrolijke afsluiting van een ochtend vol beweging en plezier.

Tegen de middag keerden we moe maar tevreden terug naar school. We willen graag alle ouders en grootouders bedanken voor het brengen en halen van de kinderen. Dankzij jullie hulp hebben de kleuters een fijne sportdag gehad!

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit project ervaren onze leerlingen de gelijkenissen en verschillen tussen de verschillende levensbeschouwingen. Interlevensbeschouwelijke dialoog is geen dialoog over verschillen en gelijkenissen. Het is vanuit het verschil op zoek gaan naar datgene wat verbindend is. Naar aanleiding van dit project bezochten we in Sint-Gillis de kerk Sint-Egidiuskerk en in Sint-Niklaas het Huis van de Mens, de moskee Al-Houda en de Evangelische kerk. Onze leerlingen kregen uitleg omtrent de levensbeschouwing, de structuur en de functies van de levensbeschouwelijke ruimtes. Het was een zeer fijne en leerrijke ervaring voor onze leerlingen. Als afsluiter van ons samenwerkingsproject hebben de leerlingen het spel ‘De wereldvliegers’ gespeeld. Met dit spel kregen de leerlingen inzicht in de gelijkenissen en verschillen. En het maakte hen ook wegwijs in de diverse en multiculturele samenleving, waarin we de dag van vandaag in leven.
6de leerjaar
Fouzia El Moussaoui

ILC project ‘Wereldvliegers’

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit

Lees meer»