Reporters van de week: Lewin en Luan

Beste mama’s en papa’s,

het is weer tijd voor het verslagje van de week.

Voor de verandering was het redelijk rustig deze week.

Bij de taal- en schrijflessen hebben we kern 2 afgerond. Intussen kennen we al 14!!! lees- en schrijfletters: i, k, m, s, p, aa, r, e, v, n, t, ee, b, oo. We kunnen nu dus ook al heel wat woorden lezen.

De rekenlessen gaan ook rustig verder. We oefenen in de klas veel met onze potloden: we doen potloden weg of we doen er bij. Zo leren we + en -. De getallen tot 6 kennen we intussen ook al prima.

Onze stagejuf Caitlin leert ons veel over de boomhut bij de wero-lessen. Dinsdag hadden we zelfs een heus hoekenwerk: de rand van een blaadje, de geuren van het bos, schaduwen, voetstappen tellen, geluiden van het bos. Allemaal opdrachten die we zelf moesten uitvoeren.

Ook mochten we vandaag weer knutselen. De opdracht was: maak een bosmonster.

De foto’s van de voorbije week komen weer op de website. Zo kan je ons werk bewonderen.

Gisteren deden we wel iets heel leuks op school: het was gezellig ontbijt op school. We brachten ons bord, bestek en beker mee en konden hier kiezen uit allemaal lekkere dingen. Speculoos, ontbijtgranen, boterhammen, druiven, appels, worstjes, eitjes, sandwiches, komkommer, tomaat, wortel, yoghurt, chocomelk, appelsap … We hadden super veel keuze en aten in onze klas ons buikje rond.

Zo, volgende week komen de volgende reporters aan het woord.

Tot dan!

Lewin en Luan

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit project ervaren onze leerlingen de gelijkenissen en verschillen tussen de verschillende levensbeschouwingen. Interlevensbeschouwelijke dialoog is geen dialoog over verschillen en gelijkenissen. Het is vanuit het verschil op zoek gaan naar datgene wat verbindend is. Naar aanleiding van dit project bezochten we in Sint-Gillis de kerk Sint-Egidiuskerk en in Sint-Niklaas het Huis van de Mens, de moskee Al-Houda en de Evangelische kerk. Onze leerlingen kregen uitleg omtrent de levensbeschouwing, de structuur en de functies van de levensbeschouwelijke ruimtes. Het was een zeer fijne en leerrijke ervaring voor onze leerlingen. Als afsluiter van ons samenwerkingsproject hebben de leerlingen het spel ‘De wereldvliegers’ gespeeld. Met dit spel kregen de leerlingen inzicht in de gelijkenissen en verschillen. En het maakte hen ook wegwijs in de diverse en multiculturele samenleving, waarin we de dag van vandaag in leven.
6de leerjaar
Fouzia El Moussaoui

ILC project ‘Wereldvliegers’

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit

Lees meer»