Dinsdag 6 februari

Das wetter: sonnig und wolkig

Vanmorgen ging de wekker af om 7.15 uur want de 2de skidag stond op de
planning.

Na een stevig ontbijtje stapten we welgezind de bus op richting Warth. Al
snel waren we ter plaatse waar we weerom onder de indruk waren van de
wondermooie pistes en het machtige landschap!

De skibotten gingen al vlotjes aan en ook de skilatten inklikken ging heel
goed. Onze skimonitoren Robin, Leander en Lea wachtten ons op met een brede
glimlach. We kregen vandaag complimenten over onze rustige, beleefde, flinke
leerlingen. Een fier sneeuwschoolteam hier!

De skilessen gaan echt super goed. Alle leerlingen komen gezwind de hellingen
af en ook de liften nemen kent voor onze zesdeklassers geen geheimen meer.

Na ons lunchpakket en een heerlijke almdudler, spezi of skiwasser konden we
er weer tegenaan voor deel 2.

Niet anders dan lachende snoetjes op het einde van deze sportieve dag.

Moe maar voldaan keerden we terug naar ons huisje. Een verkwikkende douche
deed meer dan deugd. Ook het avondmaal ( vol-au-vent/groenteburger/halalburger met
rijst en worteltjes en erwtjes) werd goed gesmaakt. Een vanillepuddinkje als toetje
kon er ook nog bij.

Vanavond is het complimentenavond en ook enkele rustige spelletjes staan op
de planning.

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit project ervaren onze leerlingen de gelijkenissen en verschillen tussen de verschillende levensbeschouwingen. Interlevensbeschouwelijke dialoog is geen dialoog over verschillen en gelijkenissen. Het is vanuit het verschil op zoek gaan naar datgene wat verbindend is. Naar aanleiding van dit project bezochten we in Sint-Gillis de kerk Sint-Egidiuskerk en in Sint-Niklaas het Huis van de Mens, de moskee Al-Houda en de Evangelische kerk. Onze leerlingen kregen uitleg omtrent de levensbeschouwing, de structuur en de functies van de levensbeschouwelijke ruimtes. Het was een zeer fijne en leerrijke ervaring voor onze leerlingen. Als afsluiter van ons samenwerkingsproject hebben de leerlingen het spel ‘De wereldvliegers’ gespeeld. Met dit spel kregen de leerlingen inzicht in de gelijkenissen en verschillen. En het maakte hen ook wegwijs in de diverse en multiculturele samenleving, waarin we de dag van vandaag in leven.
6de leerjaar
Fouzia El Moussaoui

ILC project ‘Wereldvliegers’

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit

Lees meer»