Weekverslagje 6de leerjaar

Deze week hebben we heel wat gedaan in het zesde leerjaar! We begonnen met de eerste herhalingstoets Frans. De leerlingen hebben het goed gedaan, maar we merken dat de werkwoorden nog wat extra herhaling nodig hebben. Geen zorgen, we blijven hieraan werken om het volledig onder de knie te krijgen.

Daarnaast hebben de leerlingen ook de sprongtoets voor bewerkingen en getallenkennis gemaakt. De resultaten zien er veelbelovend uit en iedereen is hard bezig om zich verder te verbeteren.

In de lessen kunst en cultuur krijgen onze poppenkastpoppen stilaan hun definitieve vorm. Het is geweldig om te zien hoe creatief de leerlingen bezig zijn. Ook aan de teksten voor onze poppenkastvoorstelling wordt hard gewerkt. De voorbereidingen verlopen vlot en we kijken er allemaal naar uit om het eindresultaat te zien!

Vandaag was het bovendien Strapdag! We startten de dag met een toneeltje van enkele juffen en nadien mochten de zesdeklassers hun danstalent nog eens tonen. Goed opgewarmd sprongen we daarna op onze fietsen richting Klein-Sinaai. Daar bezochten we het wielermuseum en de fietsgrot. Het weer was prachtig en dat maakte onze picknick in het zonnetje extra gezellig. Na nog wat te spelen op het plein daar begonnen we aan de terugtocht.

Het was een topweek, zowel in de klas als daarbuiten! Op naar volgende week!

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit project ervaren onze leerlingen de gelijkenissen en verschillen tussen de verschillende levensbeschouwingen. Interlevensbeschouwelijke dialoog is geen dialoog over verschillen en gelijkenissen. Het is vanuit het verschil op zoek gaan naar datgene wat verbindend is. Naar aanleiding van dit project bezochten we in Sint-Gillis de kerk Sint-Egidiuskerk en in Sint-Niklaas het Huis van de Mens, de moskee Al-Houda en de Evangelische kerk. Onze leerlingen kregen uitleg omtrent de levensbeschouwing, de structuur en de functies van de levensbeschouwelijke ruimtes. Het was een zeer fijne en leerrijke ervaring voor onze leerlingen. Als afsluiter van ons samenwerkingsproject hebben de leerlingen het spel ‘De wereldvliegers’ gespeeld. Met dit spel kregen de leerlingen inzicht in de gelijkenissen en verschillen. En het maakte hen ook wegwijs in de diverse en multiculturele samenleving, waarin we de dag van vandaag in leven.
6de leerjaar
Fouzia El Moussaoui

ILC project ‘Wereldvliegers’

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit

Lees meer»