Weekverslagje 6de leerjaar

De week zit er weeral op…

In de lessen wiskunde en Nederlands hebben de leerlingen ijverig gewerkt. Ze hebben niet alleen hun vaardigheden verder ontwikkeld, maar ook nieuwe kennis opgedaan.

Deze week hebben we ook unité 21 van Frans afgerond. De eerste echte toets staat op de planning.

In de lessen “Ik en de wereld ” hebben we weer veel historische figuren leren kennen. De leerlingen waren erg geïnteresseerd en stelden veel vragen. Het is geweldig om te zien hoe hun nieuwsgierigheid groeit!

Woensdag was een bijzondere dag. We vierden de ‘dag van de sportclub’ met een leuk beweegparcours. De kinderen hebben volop genoten van de verschillende activiteiten en konden hun energie kwijt!

Ook nog op woensdag had een eerste groepje zesdeklassers de kans om hoekenwerkbegeleiding te geven aan de petekindjes. Dit was een waardevolle ervaring voor zowel de kleintjes als de groten. Het enthousiasme en de geduldige begeleiding maakten het een groot succes!

Onze poppenkastpoppen zijn nu te zien  op de talententafel in de wandelgang beneden. Ze hebben succes bij de lln van de andere klassen hoor!  Hieronder foto’s van al onze poppen.

Deze week zijn we ook gestart met ‘one mile a day’. De uitdaging hield in dat we minstens één mijl (ongeveer 1,6 kilometer) wandelden of jogden. Het is niet alleen een geweldige manier om fysiek actief te zijn , maar het biedt ook een moment van rust en ontspanning te midden van onze drukke dagelijkse bezigheden.

We hebben in onze klas al heel wat leerlingen die gaan deelnemen aan de Klingse Boscross op 6 oktober. Echt top!

Dan kunnen we nu genieten van een fijn weekend.

Tot volgende week!

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit project ervaren onze leerlingen de gelijkenissen en verschillen tussen de verschillende levensbeschouwingen. Interlevensbeschouwelijke dialoog is geen dialoog over verschillen en gelijkenissen. Het is vanuit het verschil op zoek gaan naar datgene wat verbindend is. Naar aanleiding van dit project bezochten we in Sint-Gillis de kerk Sint-Egidiuskerk en in Sint-Niklaas het Huis van de Mens, de moskee Al-Houda en de Evangelische kerk. Onze leerlingen kregen uitleg omtrent de levensbeschouwing, de structuur en de functies van de levensbeschouwelijke ruimtes. Het was een zeer fijne en leerrijke ervaring voor onze leerlingen. Als afsluiter van ons samenwerkingsproject hebben de leerlingen het spel ‘De wereldvliegers’ gespeeld. Met dit spel kregen de leerlingen inzicht in de gelijkenissen en verschillen. En het maakte hen ook wegwijs in de diverse en multiculturele samenleving, waarin we de dag van vandaag in leven.
6de leerjaar
Fouzia El Moussaoui

ILC project ‘Wereldvliegers’

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit

Lees meer»