Weekverslagje

Wat een boeiende week hebben we achter de rug in het 6de leerjaar! Hier is een kort overzicht van wat we allemaal gedaan hebben:

  • Wiskunde: De eerste sprong is gezet! De leerlingen hebben flink gewerkt en deze sprong succesvol afgerond. We zijn nu volop bezig met de toetswijzer voor de aankomende toets, zodat iedereen goed voorbereid is. Het is spannend, maar iedereen is goed op weg!
  • Nederlands: Deze week stond helemaal in het teken van theaterteksten. De leerlingen hebben geleerd hoe ze een script moeten lezen en  hoe dialogen werken .  Er komt binnenkort misschien wel een kleine voorstelling aan!
  • Ik en de wereld: In dit vak hebben we kennisgemaakt met verschillende historische figuren. De leerlingen ontdekken hun verhalen en wat ze betekend hebben voor de wereld. Dit zorgt voor veel interessante gesprekken en inzichten.
  •  Digitale geletterdheid: Deze week hebben we een verjaardagskalender gemaakt in Word. Deze vaardigheden vragen nog wat extra oefening, maar we blijven hier verder aan werken zodat iedereen dit programma goed onder de knie krijgt.
  • Kunst en cultuur: We zijn ook begonnen met het maken van poppenkastpoppen. De leerlingen tonen veel creativiteit en plezier in het maken van hun eigen unieke poppen! Hiervan enkele sfeerbeelden.

Het was een leerrijke en afwisselende week, en we kijken uit naar wat volgende week zal brengen! Prettig weekend!

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit project ervaren onze leerlingen de gelijkenissen en verschillen tussen de verschillende levensbeschouwingen. Interlevensbeschouwelijke dialoog is geen dialoog over verschillen en gelijkenissen. Het is vanuit het verschil op zoek gaan naar datgene wat verbindend is. Naar aanleiding van dit project bezochten we in Sint-Gillis de kerk Sint-Egidiuskerk en in Sint-Niklaas het Huis van de Mens, de moskee Al-Houda en de Evangelische kerk. Onze leerlingen kregen uitleg omtrent de levensbeschouwing, de structuur en de functies van de levensbeschouwelijke ruimtes. Het was een zeer fijne en leerrijke ervaring voor onze leerlingen. Als afsluiter van ons samenwerkingsproject hebben de leerlingen het spel ‘De wereldvliegers’ gespeeld. Met dit spel kregen de leerlingen inzicht in de gelijkenissen en verschillen. En het maakte hen ook wegwijs in de diverse en multiculturele samenleving, waarin we de dag van vandaag in leven.
6de leerjaar
Fouzia El Moussaoui

ILC project ‘Wereldvliegers’

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit

Lees meer»