Weekverslagje

De afgelopen week startte met het afleggen van de zwemdiploma’s. Alle kandidaten zijn hiervoor geslaagd. Proficiat!

Ook de eindtoetsen namen heel wat tijd in beslag. Zowel onze klastoetsen als de OVSGtoetsen stonden op de planning. Best pittig. Nog even doorbijten nu!

We hadden ook een interessante uitstap op onze agenda staan. We brachten een bezoek aan de windturbine Nobel in Vrasene. Eerst een ritje met de fiets. Dan de beentjes losmaken op het springkasteel en daarna met de VR-bril op de klimtoren. Wat een prachtig uitzicht bovenop de turbine! We werden dan in 4 groepjes verdeeld en kregen een technische uiteenzetting over de opbouw en de werking van het windmolenpark. Groene stroom kent voor ons geen geheimen meer.

En dan nu hop naar de voorlaatste schoolweek. En wat voor een week! Naast de allerlaatste toetsen brengen we een bezoek aan het Vlaams Parlement, gaan we op sportdag naar De Ster en trekken we richting Fort Liefkenshoek. Wero mens en maatschappij, beweging en wero tijd gecombineerd. Al doende leren we het meest!

Prettig weekend!

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit project ervaren onze leerlingen de gelijkenissen en verschillen tussen de verschillende levensbeschouwingen. Interlevensbeschouwelijke dialoog is geen dialoog over verschillen en gelijkenissen. Het is vanuit het verschil op zoek gaan naar datgene wat verbindend is. Naar aanleiding van dit project bezochten we in Sint-Gillis de kerk Sint-Egidiuskerk en in Sint-Niklaas het Huis van de Mens, de moskee Al-Houda en de Evangelische kerk. Onze leerlingen kregen uitleg omtrent de levensbeschouwing, de structuur en de functies van de levensbeschouwelijke ruimtes. Het was een zeer fijne en leerrijke ervaring voor onze leerlingen. Als afsluiter van ons samenwerkingsproject hebben de leerlingen het spel ‘De wereldvliegers’ gespeeld. Met dit spel kregen de leerlingen inzicht in de gelijkenissen en verschillen. En het maakte hen ook wegwijs in de diverse en multiculturele samenleving, waarin we de dag van vandaag in leven.
6de leerjaar
Fouzia El Moussaoui

ILC project ‘Wereldvliegers’

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit

Lees meer»