Toppertjesdag!

Vandaag was het de eerste ”toppertjesdag” van dit schooljaar. Dan verzamelen we al kleuters samen en halen we de gekleurde ballenbadballen van juf Els erbij. Tijdens deze toppertjesdag mogen de kleuters een kleur kiezen om bij een andere juf en dus in een andere klas te gaan spelen. Elke klas heeft zijn typische kleur en zo krijgen alle kleuters zelf de kans om een andere klas te kieze . Groen voor de kikkerklas, geel voor de berenklas, rood voor de vissenklas, blauw voor de olifantenklas en oranje voor de uilenklas.

Zoals we wel vaker zien, zitten er wel véél olifanten terug in de kikkerklas én véél kikkertjes in de olifantenklas.

maar….. Wie weet foppen we de volgende keer de kleuters wel en wisselen de juffen van kleur!

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit project ervaren onze leerlingen de gelijkenissen en verschillen tussen de verschillende levensbeschouwingen. Interlevensbeschouwelijke dialoog is geen dialoog over verschillen en gelijkenissen. Het is vanuit het verschil op zoek gaan naar datgene wat verbindend is. Naar aanleiding van dit project bezochten we in Sint-Gillis de kerk Sint-Egidiuskerk en in Sint-Niklaas het Huis van de Mens, de moskee Al-Houda en de Evangelische kerk. Onze leerlingen kregen uitleg omtrent de levensbeschouwing, de structuur en de functies van de levensbeschouwelijke ruimtes. Het was een zeer fijne en leerrijke ervaring voor onze leerlingen. Als afsluiter van ons samenwerkingsproject hebben de leerlingen het spel ‘De wereldvliegers’ gespeeld. Met dit spel kregen de leerlingen inzicht in de gelijkenissen en verschillen. En het maakte hen ook wegwijs in de diverse en multiculturele samenleving, waarin we de dag van vandaag in leven.
6de leerjaar
Fouzia El Moussaoui

ILC project ‘Wereldvliegers’

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit

Lees meer»