Reporters van de week: Ismaiel en Georges

Liefste mama’s en papa’s,

zoals je kan zien, zijn we al volop aan het oefenen voor een mooie aanspreking voor onze nieuwjaarsbrief. Dat was onze grootste uitdaging de voorbije weken. Voor mama en papa schrijven we onze brief helemaal zelf. Dat is een heus karwei!! De brieven voor meter en peter zijn invulbrieven. Dat vraagt gelukkig wat minder schrijfwerk. De resultaten van ons schrijfwerk zal je in de loop van volgende week thuis al kunnen bewonderen.

Dat is natuurlijk niet het enige wat we gedaan hebben de voorbije weken.

In onze lees- en schrijflessen kennen we bijna alle letters. Nog 5 te gaan en we kunnen bijna alles lezen en schrijven. De rekenlessen gaan uiteraard ook gewoon verder. We oefenen vooral op + en -, nu al tot aan de 8. En ook de splitsingen oefenen we dagelijks.

We knutselen natuurlijk ook vaak in de klas. Vorige week maakten we allemaal leuke dingen rond de sint, nu knutselen we in het thema kerst. We maken onze eigen kerstbal of onze eigen kerstboom.

Toen de sint nog in het land was, hebben we heel wat leuke dingen gedaan samen met de kindjes uit de olifantenklas. We gingen naar het huis van de Sint, we maakten onze eigen lekkere pepernoten, we knutselden het paard van de sint en we luisterden naar een sint-verhaal. De sint kwam ook op bezoek op onze school. We kregen als klascadeau buitenspeelgoed. Daar mogen we tijdens de kleine speeltijden mee spelen. Dank je wel Sinterklaas en Zwart Piet!

Volgende week hebben we vast geen tijd voor een reporter van de week want we gaan weer heel wat toffe dingen doen:

  • een kerststukje maken met de kinderen van de olifantenklas
  • een vredesbijeenkomst aan het gemeentehuis
  • een sponsortocht op donderdag namiddag
  • een wandeling met daarna een lekkere knabbel met de kindjes van de olifantenklas

Zo, dat was het voor deze week.

We wensen iedereen alvast een hele fijne vakantie en een tof eindejaar.

Dikke knuffels van de reporters van deze week, Ismaiel en Georges

de andere kinderen van het 1e en de juffen!

De foto’s van al onze avonturen kan je terugvinden op de website.

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit project ervaren onze leerlingen de gelijkenissen en verschillen tussen de verschillende levensbeschouwingen. Interlevensbeschouwelijke dialoog is geen dialoog over verschillen en gelijkenissen. Het is vanuit het verschil op zoek gaan naar datgene wat verbindend is. Naar aanleiding van dit project bezochten we in Sint-Gillis de kerk Sint-Egidiuskerk en in Sint-Niklaas het Huis van de Mens, de moskee Al-Houda en de Evangelische kerk. Onze leerlingen kregen uitleg omtrent de levensbeschouwing, de structuur en de functies van de levensbeschouwelijke ruimtes. Het was een zeer fijne en leerrijke ervaring voor onze leerlingen. Als afsluiter van ons samenwerkingsproject hebben de leerlingen het spel ‘De wereldvliegers’ gespeeld. Met dit spel kregen de leerlingen inzicht in de gelijkenissen en verschillen. En het maakte hen ook wegwijs in de diverse en multiculturele samenleving, waarin we de dag van vandaag in leven.
6de leerjaar
Fouzia El Moussaoui

ILC project ‘Wereldvliegers’

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit

Lees meer»