Project: De boerderij!

Op onze school hebben we een heel aantal concrete activiteiten die helpen om bruggen te bouwen tussen de olifantenklas en het eerste leerjaar. Deze activiteiten hebben tot doel om ervoor te zorgen dat onze kleuters vlot kunnen doorstromen en in de overgang naar het eerste leerjaar hun leerpotentieel volop kunnen benutten, hun leergierigheid kunnen botvieren, en hun leerplezier kunnen behouden.

het hoogtepunt van deze samenwerking is toch wel ons project rond de boerderij. Twee weken lang hebben we samen hierrond gewerkt…

We startten het thema met een bezoek aan de kinderboerderij!

Vol verwachting, beetje zenuwachtig, super enthousiast,… vertrokken we maandag 22 mei richting het ‘Wollenhof’. Het werd een geweldige dag! In de voormiddag stond de zandbak en de speeltuin op ons programma. Na de picknick maakten we kennis met de schapen en hun lammetjes, gaven brood aan de koe, zochten we worteltjes voor de konijntjes,… We mochten ook de dieren verzorgen. We maakten een lekkere maaltijd voor de varkens, zochten wormen voor de kippen en werkten samen om de pony en de ezel eten te geven. De pret kon niet op. 

Ook een bezoekje aan de geitenboerderij en de boerderij dieren van juf Julie mocht niet ontbreken.

Om dit fijne project af te sluiten speelden we vrijdag samen een boerderij ganzenbord. Dit project zit er helaas op…

Maar er staat nog meer op ons programma (uiteraard met véél dank aan de taxi (groot)ouders!!!!!), …we gaan nog samen sporten, op bezoek in de klas, op de speelplaats, samen voetballen,… kortom we maken er nog een heel fijn einde schooljaar van!

6de leerjaar
Els Thiron

Staying alive!

Veel mensen krijgen een hartfalen buiten het ziekenhuis. Door reanimatielessen in het basisonderwijs op te starten kunnen al heel wat levens gered worden. Wij zijn

Lees meer»
6de leerjaar
Els Thiron

Smaakroute met LEF

Vrijdag fietsten we doorheen de verschillende deelgemeenten van Sint-Gillis-Waas langs Lokale, Ecologische en Faire bedrijven. Ons avontuur startte bij Oxfam wereldwinkel waar we wat meer

Lees meer»